25 mar. 2014

Demisie din funcția de Președinte PSD Spania sau Scrisoarea unui român singur către București



Scriu astăzi aceste rânduri cu regret și tristețe pentru că este ziua în care ies definitiv din primele rânduri ale politicii românești. Și ma refer aici la politica activă pe care numai în Spania o fac de mai bine de trei ani, adăugată la cea din România.
Decizia mea poate să para confuză sau controversata, însă vreau să las destul de clare motivele pentru care se produce ieșirea mea din conducerea PSD Spania și din rândurile active ale PSD, prezentând astfel de o manieră publică demisia mea din funcția de Președinte al PSD Spania.
Încă din primul moment am activat în política social-democrată pentru România și mă refer la momentul mai 1990. Am vrut în orice clipă să pot ajuta ca țara mea să devină mai prosperă, mai justă, cu mai multe drepturi sociale, să capete locul pe care îl merită în Europa în măsura în care poziția mea politică a fost mai mult sau mai puțin avantajoasă în sistemul decizional.
Asta face ca funcția mea în PSD Spania să fie asociată unui mare proiect politic: dubla cetățenie româno – spaniolă. Un proiect pe care românii rezidenți din Spania îl merită și cu care România este datoare față de ei. Nu m-au interesat niciodată funcții onorifice sau promovarea personalității proprii considerând că social-democrația funcționează numai în echipă. Nu m-au interesat NICIODATĂ fonduri publice de la DRP sau din alte surse de finanțare, cum până acum vechea guvernare practica, ci ne-am implicat toți (eu și colegii din Spania) de o manieră voluntară.
Am cunoscut în ultimul an în PSD Spania oameni deosebiți, români adevărați, patrioți și dornici de a adăuga politicii românești un aer proaspăt în fumul viciat și împrăfoșat al politicii din București. Am sancționat pe unde am putut metehnele politicii românești și am criticat dur orice încălcare a drepturilor câstigate de românii din Diaspora. Colegii mei din Spania mi-au dat puterea de a continua și spera. De a mă simți român și de a fi mândru că aparțin unui popor cu o istorie atât de bogată, dar cu un prezent atât de trist.
Pentru mine este clar astăzi că proiectele românilor din Spania nu contează la București. Nu au contat, nu contează și nici nu vor conta. De ce să mă mire acest lucru când una din propuneri a fost ca să nu votăm la niciun tip de alegeri pentru că nu plătim impozite în România (Crin Antonescu – iulie 2011). Asta este mentalitatea redusă, comunista, ingustă și fără viziune a unor politicieni români care se pretind reformatorii clasei politice de astăzi. A unui șef de partid politic în România.
Diaspora românească a fost târâtă ani de zile prin noroiul dezinteresului Bucureștiului lăsându-se în derivă interesul românilor din afara granițelor. Nu s-a îmbunătățit nimic nici măcar când PDL a investit ani de-a rândul bani din fonduri publice pentru a face campanii de mici, concerte și bere unde li se parea mai avantajos electoratul.
Am fost folosiți și blamați pentru că din cauza noastră s-au pierdut alegerile în România când de fapt de la Paris au ieșit două voturi pro-Băsescu la fiecare 5 secunde. Vinovați suntem noi cei din Diaspora că avem un președinte ilegitim, care ocupă fără un dram de onestitate o funcție publică care nu-i aparține și în virtutea căreia se face fermier.
Suntem străini în România, suntem străini în Spania.
Majoritatea dintre noi suntem alungați de acum ceva ani de o politică românească dezastruoasă și pe relații de cumetrie; suntem cei care am suferit moratorii (interdicții privind dreptul la muncă și la rezidență legală), expulzari, blamări publice, numiți cetățeni de mâna a doua. În România apar statistici precum că cei din Diaspora suferă 80% de schizofrenie – asta este imaginea transmisă în România despre compatrioții noștrii. Este clar că unui schizofrenic ca mine nu-i trebuie dublă cetățenie, iar ca semn de respect ar trebui să mi se dubleze taxele consulare.
Astăzi mă simt înfrânt și rușinat de nepăsarea și neglijența politicienilor români. Un milion de români din Spania privesc la discuțiile sterile dintre guvernele statelor europene român și spaniol care niciodată nu aduc în conversație vreun drept social. 
NU AR FI TREBUIT MICȘORATE PÂNĂ ACUM TAXELE CONSULARE CI ELIMINATE! Cum și alte state au făcut-o de mult. În semn de respect pentru cei care trimit în România 25% din PIB. Probabil că ar trebui să mai muncim încă 4 milioane de români în afara granițelor pentru a face un PIB de 100% și am rezolva orice problema, însă nu am avea dreptul la vot exact din motivul că impozitul la mașină îl plătesc in Madrid și nu in București. Și tot noi suntem schizofrenici.
Mă întreb dacă social-democrația în România reprezintă interesul cetățenului și drepturile sale oriunde s-ar afla el. Dacă există vreun Adolfo Suarez în clasa politică românească care are curajul să rupă mecanismul greoi și ineficient al politicii românești și să aducă politica social-democrată acolo unde îi este locul.
DUBLA CETĂȚENIE ROMÂNO-SPANIOLĂ așa cum am mai supus-o, nu este un capriciu: este o necesitate. Până la București este distanță lungă și poate nu s-a auzit clar. Stimați colegi politicieni, aveți 1 milion de români numai în Spania care pot fi beneficiarii unei măsuri pe care Spania, ca stat, nu o să o inițieze din oficiu. Noi trebuie să o facem și nu alții pentru noi!
Astăzi mă retrag exact așa cum am promis la începutul mandatului: dacă unul din proiectele propuse nu se realizează sau nu pot fi realízate în viitorul apropiat consider că locul meu nu este în politică. Nu am venit pentru a vinde idei ieftine, pentru a candida la funcții politice și nici pentru a obține voturi în baza unor promisiuni deșarte. Eu un vreau să avansez cu pași lenți acolo unde este evident că trebuie intervenit de urgență. Taxele consulare și dubla cetățenie sunt două proiecte care trebuiau discutate deja, propuse și negociate. Prezența în Spania a ministrului român de externe care este străin de inițiativele noastre dovedește una din două: ori proiectele pe care le-am inițiat sunt fără nicio valoare ori inițiatorii bat la uși străine.
Intrarea mea în politica românească s-a produs acum mulți ani, suficienți ca să îmi pot da seama de viitorul unui proiect sau cariere politice. Toți acești ani au fost caracterizați și ghidați de onestitate, respect și loialitate față de politica și ideile social-democrate. Exact din acest motiv închei astăzi încercarea mea de a schimba lucruile în mai bine din poziția de militant activ. Și dacă vreodată România va avea o soartă mai bună, iar românii din Diaspora nu vor mai fi priviți ca o ciumă, am să revin în prima linie să muncesc dublu față de ceea ce am făcut și să contribui cu puținul meu la construcția unor drepturi sociale pe care românii le-au câșigat și nu le cerșesc (cum li se pare unora).
Mulțumesc din suflet colegilor mei din toate comunitățile autonome Madrid, Aragon, Valencia, Catalunya, Cantabria și Pais Vasco care m-au sprijinit în totalitate până astăzi și sper ca decizia mea nu îi dezamăgește. Mă consider o persoană demnă și suficient de matură ca să-mi respect promisiunile, mai ales dacă ele sunt politice.
Mulțumesc românilor din Spania care au înțeles demersurile noastre și ne-au sprijinit.
M-am simțit, mă simt și sigur mă voi simți un român singur și departe de casă. Ca mulți alții. Nimic mai mult!

2 comentarii:

  1. Asta e un adevar general valabil,indiferent ca esti in/din Spania sau in/din Romania,eu personal,cred ca ar trebui sa mergem inainte,sa ne luptam cu morile de vant,sa ne facem auziti.De ce sa ne ascundem dupa cuvinte?Zilele premierului sunt numarate,pt ca a inceput cu stangul desi a promis multe n-a facut mai nimic.Eu stiu ca e frustrant cand vrei sa faci si nu poti dar trebuie sa mai insistam,sa urlam pe unde putem ,poate ca nu e totul pierdut,poate ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Marius te RESPECT! Si eu sint dezamagita cind vad cum pe locul intai sint pusi cei ce apara interese si nu cei ce apara oameni.Ma simt rusinata de neputinta de a schimba ceva ,de ignoranta politicienilor si de dorinta lor avida de a se catara cit mai sus.Sint convinsa ca ai Incheiat un drum dar vei alege altul. Nu esti facut sa provesti nepasator nevoia celorlalti.Chiar daca te-am cunoscut numai virtual sint mindra ca exista oameni ca tine.Totusi trebuie sa recunosti ca a nu face politica si a nu te implica inseamna a accepta tacit tot noroiul politicienilor de la vb inalt din tara noastra.Oare ...nu e cam mult sa spun ,,,,noastra"? Fiecare ne-am facut vise de mai bine si ciind ne intoarcem in tara vedem mocirla in care se afunda societatea .Politicienii nu vor sa faca nimic pt oamenii de rind.Asa cum bine spui nepotismul si cuscrismul e pe primul loc fara a tine seama de competenta si calitate.Ma inclin in fata ta ,ma inclin in fata deciziei tale si sper sa auzim in curind de MARIUS VILI SIRBU intr-o conjunctura favorabila pt noi cei care nu avem certitudini dar raminem cu speranta si cu visele.Visul ca intr-o zi ne vom intoarce acasa intr-o societate care sa ne accepte ,sa ne primeasca si sa ne ofere perspective si speranta ca oameni ca tine vor fi mereu alaturi de noi.

    RăspundețiȘtergere