31 dec. 2018

GÂNDURI PENTRU 2019 - DESPRE PRIETENI

      2018 își consumă ultimele ore; un an plin de provocări personale, de proiecte îndeplinite și de lucruri care își caută încă soluții. Am avut un an politic românesc plin de inutilități și excepțional de puțini pași înainte, fără un proiect concret și cu abordări puerile. Am trecut acest an fără absolut nimic concret în materie de justiție care este elementul cheie și soluția tuturor problemelor unei societăți în plină fierbere. Despre economie nu are rost să discutăm și nici despre cei 5 km de autostradă inaugurați în 2018.
        Vrând - nevrând am depins de factori externi și pe parcursul acestui an, în sensul că niciodată nu depinde de noi să reușim în proiectele noastre. Am fost, suntem și vom fi înconjurați, sprijiniți, iubiți sau urâți de oameni. Nu mai este un secret pentru nimeni că aceștia s-au schimbat, iar valorile morale s-au inversat în ultima decadă.
     Pentru acest an care tocmai o să înceapă, o să mă opresc să dedic unele gânduri legate de persoanele din viața noastră: cu bune și cu rele.     
      Viața unora dintre noi s-a complicat în ultima perioadă. Și ne-am adâncit atât de tare în viața de zi cu zi încât pe parcursul acestui drum trasat de anul care tocmai se incheie, uneori ne-am pierdut. Ne-am pierdut rușinea, am lăsat în urmă decența și ne dorim de multe ori imposibilul, considerând vinovați pe alții de nerealizările noastre.
      Am văzut anul acesta (din prisma profesiei) relații de prietenie de ani buni și relații de familie stricate iremediabil pentru motive absurde și nejustificate. În mod normal nu putem accepta ca aceste lucruri să ni se întâmple și pentru a păstra aceste relații ne opunem evidențelor cu eforturi de toleranță și înțelegere împinsă spre limite extreme. Deși cred că ne fixăm atenția exact pe ceea ce nu trebuie.
       Este evident pentru cine suntem importanți și parte din viața de zi cu zi. Și aceste persoane trebuie să rămână alături de noi pentru că o povară a unor prietenii forțate și fundamentată pe neadevăruri nu numai că nu are niciun sens, dar ne vor provoca mari neplăceri viitoare.
     Nu știu dacă accesul la atâtea știri (majoritatea false sau prost concepute) au rolul lor în comportamentul uman și provoacă multor persoane dorințe care vor finaliza frustrate. Știu doar că aceste comportamente există,  că anumite persoane își pierd uzul rațiunii și trec de multe ori în sfera mojicilor. De aceea este bine ca aceștia din urmă să nu mai facă parte din viața noastră de zi cu zi. Pentru că de foarte multe ori bunăstarea noastră sufletească și mentală depind ambele de persoanele care ne înconjoară. Pentru că întotdeauna vor susține că dreptatea este a lor și că noi suntem cei care greșim.
       Am început cu aceste gânduri legate de relațiile personale pentru că sunt cele care guvernează viața noastră cotidiană și are influențe în sfera personală, profesională și sentimentală. Și cred că sunt momente în care trebuie să ”debarcăm” toate aceste persoane care nu numai că nu aduc nimic bun în viața noastră, ci o fac imposibilă de  multe ori.
       Prin urmare, dacă am avut un an 2018 dificil nu ar fi rău să aruncăm o privire în jurul nostru și să facem o curățenie de an nou. Să nu uităm însă, să ne facem și o analiză personală.
      Anii trec, economia personală se modifică constant, locurile de muncă se schimbă, sănătatea poate fi mai bună sau mai rea, avem dificultăți și probleme de rezolvat, dar ceea ce ne ține pe linia de plutire sunt oamenii pe care îi avem alături; cei care necondiționat sunt acolo, cei care ne stimează pentru ceea ce suntem și nu pentru ceea ce am putea fi, cei care ne respectă și apreciază, cei care nu vor să ne schimbe pentru a fi pe placul lor.
      Iar dacă avem dubii despre cine și de ce este alături de noi, mereu consider ca un criteriu valabil pentru a verifica buna-credință în a observa faptele fiecăruia.
      Consider ca anul 2019 este anul în care este bine să ne imbunătățim confortul personal prin păstrarea unor relații de prietenie adevărate și fără toxicitate.
     Un an 2019 bun, plin de bucurii, împliniri profesionale și cu belșug!
      Infinite mulțumiri pentru acest an care tocmai se încheie:
          - familiei mele care mă sprijină necondiționat;
          - prietenilor care au făcut ca acest an să fie excepțional;
          - colegilor mei de birou pentru pasiunea pe care o au pentru drept;
         - clienților noștri care au avut încredere in biroul nostru și au făcut în 2018 un an extraordinar pentru Credis Abogados și
          - colaboratorilor biroului (nu în ultimul rând) care au fost promți ca întotdeauna.

LA MULȚI ANI!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu